Helyreállítás Magyarországi Pártja


 

Habena Imperium Coniunctio Spes Obsisto Sepelio

Habena
Kormányozni
Imperium
Uralkodni
Coniunctio
Egyesíteni
Spes
Reményt adni
Obsisto
Szembeszállni
Sepelio
Végetvetni

 

 

Pap is beszélhet hülyeségeket. Beszél is. Ha kibogozzuk az értelmét, persze nem is annyira hülyeségekről van szó, hanem pont arról, amit az előző bejegyzés végén leírtam. Múlt év végén készítettek egy riportot Bárány Béla plébánossal. A híres mintakerületben, Zuglóban szolgál, a Páduai Szent Antal (Páduában csak Il Santo) plébániájában. Már a Kádár-rendszerben is hiába akarták megtörni, nyilatkozta. Egy Lenti nevű "büntetőtáborba" vitték katonának, a többi kispappal együtt. Nem csak Lenti volt egyházi gyűjtőtábor - ezt már én teszem hozzá -, hanem Marcali is, akiket velem együtt vettek fel a református teológiára, oda kerültek. Én akkorra már túl voltam e procedúrán, és megúsztam. Sorozásra Pestlőrincre (akkor még a "szent" nem volt benne) kellett menni a Ságvári Endre utcai kieg. parancsnokságra. A mi gimnáziumi osztályunkból elég kevesen lettek alkalmasok - sok volt az orvos szülő. Kinek-kinek olyan betegsége lett, amilyen az apuka-anyuka szakképzettsége. Nekem asztma bronchiálém volt (egész családom asztma-allergológus lévén), egyik barátomnak pszichiáter anyukája jóvoltából személyiségzavarai lettek (még a Lipóton is eltöltött egy kis időt, végtelen szerencséjére épp a Latinovits is bent volt akkor), a másikat, aki egyébként az OSC-ben vízilabdázott, egy belgyógyász nagypapa általános testi gyengeséggel tette alkalmatlanná, és így tovább. Szóval bement az ember, megállt egy asztal előtt, ami mögött egy katona, egy rendőr és egy orvos ült. Odaadta a papírját, kiküldték, majd visszahívták. "Fiatalember" - mondta a rendőr - "nagyon rossz hírt kell közölnöm magával." Hát itt van, vége a világnak, gondolta az ember ilyenkor, két évig vagy tizenegy hónapig most megvan a programom. "Maga sajnos nem alkalmas katonának." Azon a sorozáson ketten bizonyultunk alkalmatlanak, a másik kolléga - szemész felmenőkkel - hozott egy papírt, miszerint neki öt százalékos a látása. "Nocsak" - csodálkozott az orvos. "Lát engem?" "Nem látom." "Akkor hogy jött be ide?" "Hallás alapján, drága főorvos úr. Mint a denevérek, tudja!" Vérzett a szívünk mindkettőnknek. A kolléga meghívott, és úgy berúgtunk, mint az albánszamár.

Nos, ez a kedves plébános a drogosok és egymáshoz vonzódó azonos neműek elleni kirohanás után így szól: "Azt mondják, tiszteljük mások másságát. ÉN AZT TISZTELEM BENNÜK, AMIBEN AZONOS VAGYOK VELÜK, nem azt, ami erkölcstelen. De ezt az Egyháztól sem várhatják." Majd így folytatja: "Mi tisztelünk másokat, de az értékeiket tiszteljük és nem a másságukat. CSERÉBE ELVÁRJUK, HOGY A KERESZTÉNYSÉGET IS TISZTELJÉK, AKKOR IS, HA NEM ÉRTENEK VELE EGYET." Hogy is van ez? - rázza meg a fejét az Olvasó. Semmi bajunk azzal, aki azonosul a nézeteinkkel, de elítéljük azokat, akik nem, cserébe pedig mindössze annyit várunk, hogy akik nem értenek velünk egyet, fogadjanak el minket, noha nekünk eszünk ágában sincs elfogadni őket. E gyönyörű eszmefuttatás koronája, jól látta, kedves Olvasó, a "cserébe". Te adsz nekem valamit, én pedig cserébe nem adok neked semmit. Az meg, hogy "sokkal több támadás éri a keresztényeket, mint a cigányokat vagy a zsidókat", csak hab a tortán. Ezt még a riport elején emlegetett, szovjet- kommunista- rendszerellenes támadásoktól rettegő Kádár-rezsim se tudta volna überolni. "Korunk találmánya a kötelező lelkesedés, a hatóságilag intézményesített forradalom ÉS AZ ELNYOMÓK LÁZADÁSA AZ ELNYOMOTTAK ELLEN." A Teljesség felé-t, amiből ezt idéztem, véletlenül pont Latinovits ajánlotta és olvasta hangosan, pont a vele együtt "betegeskedő" barátomnak.

Mit is mond még a jó plébános? "Mi soha nem fogunk úgy visszavágni, mint pl. a mohamedánok, akik túlságosan elragadtatják magukat, és odáig is elmennek, hogy embert ölnek. A gyűlölet gyűlöletet szül. Jézus mondta, hogy 'aki kardot ragad, kard által vész el'." S még előbb:"Ha a családokat szétverik, akkor a társadalom alapsejtjeit teszik tönkre, az emberek céltalanokká válnak, életük értelmetlen lesz, és BÁRMIT MEG LEHET VELÜK TENNI." Ha Jézus, legyen Jézus. Üssük fel akkor a Máté írása szerint való szent Evangélium tizedik fejezetét, abból is a harmincnegyedik, harmincötödik és harminchatodik verseket. "Ne gondoljátok, hogy békét jöttem hozni a földre. Nem békét jöttem hozni, hanem kardot. Azért jöttem, hogy szembeállítsam az embert apjával, a leányt anyjával, a menyet anyósával. AZ EMBERNEK A TULAJDON CSALÁDJA LESZ AZ ELLENSÉGE." A Bárány NEM a béke szimbóluma, tanították a teológián. Nézzetek meg egy legelőt, mondta a professzor. És nézzétek meg, miután egy birkanyáj levonult róla. Nem fogunk úgy odavágni, mint a "mohamedánok" (értsd: muszlimok vagy muzulmánok). Talán mert már elfáradtak. A "soha" szóról meg inkább ne is beszéljünk. Emberölésről meg pláne ne. Különösen, ha visszaemlékszünk történelmi tanulmányainkból a keresztesháborúkra (teljesen kiment a fejemből, kik ellen, és kinek a kezdeményezésére), meg azokról a vidám tábortüzekről, melyek évszázadokon keresztül lobogtak Európa-szerte, és mindenütt, ahová az Egyház betette a lábát.

 

2013. 01. 03.

 

Who knows, who cares for me?

A mi igazságunk nem a jobboldal vagy a baloldal igazsága!

 

 

A mi igazságunk, a PRÉDA igazsága!

"Viribus unitis" egyesült erővel

Politika-társadalom-ember | A hazugság messze eljuttat, de vissza sohasem. (közmondás)

Vallás-hit-filozófia | "Csak egy hősiesség van a világon: olyannak látjuk a világot, amilyen és szeretjük." (Romain Rolland)

Élet-lélek-gondolat | Amit nem fog kezed, szád hiába várja. (közmondás)

Írások

Kommentek:

Archív-írások 1